با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ مراحل الگوی تفکر قیاسی
زیارت عاشورا

 

روش تدریس تفکر قیاسی :

بعضی از روانشناسان اعتقاد دارند که تفکر را می توان آموخت و تفکر داد وستدی فعال میان فرد و مطالب می باشد این بدان معنی است که مواد آموزشی در موقعیت کلاس وقتی برای دانش آموزان قابل استفاده است که کارهای شناختی معینی را با آنها انجام دهند .

در هر رشته ای از دانش ، به سختی می توان روشی را شرح داد که بتوان رد پای آن را تا نخستین کشف دنبال کرد بسیاری از پدیده ها ذهنی هنگامی قابل در می باشد که نمونه های از آن را مشاهده نموده باشیم .

در الگوی تفکر قیاسی ابتدا مفاهیم توسط معلم آموزش داده می شود . به دنبال آن معلم شواهد و مثال هایی از مفاهیم درس را می دهد تا دانش آموزان با نمونه های از مفاهیم ارائه شده آشنا شوند و در پایان معلم از دانش آموزان می خواهد شواهد ومثال هایی در ارتباط با مفاهیم آموزش داده شده ارائه دهند.

 

مراحل الگوی تفکر قیاسی عبارتند از :

مرحله اول : معلم قواعد ومفاهیم درس را آموزش می دهد .

مرحله دوم : معلم در ارتباط با درس مثال های ارائه می دهد .

مرحله سوم : ارائه مثال و شواهد از طرف فراگیران ، به علت اهمیتی که این مرحله دارد توصیه می شود که فراگیران ابتدا به صورت انفرادی مثال و شواهد ارائه دهند سپس مثال و نمونه های بیان شده در تیم مطرح و بررسی و مناسب ترین مثال در ارتباط با درس را انتخاب وبه کلاس ارائه دهند .و معلم آنها را به عنوان تمرین به کلاس ارائه دهند.

 



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 18 آذر 1393برچسب:, | 20:16 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |